عرفان

گنجینه نکات قرآنی و عرفانی

عرفان

گنجینه نکات قرآنی و عرفانی

مشخصات بلاگ
عرفان

بسم الله الرحمن الرحیم
** گنجینه ای از نکات قرآنی و عرفانی
( سلوک بندگی )

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

◄ ♥ خدای من •

پنجشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۴، ۰۶:۳۲ ب.ظ

♥ خدای من •

♥ خداوندا
از تو بابت زیبایی هایی که
با چشمانم میبینم از تو سپاس گزارم.
.
.
حکایتی از علامه جعفری

یک روز علامه جعفری سوار تاکسی شده بودند ،
در مسیر راه نفس عمیقی میکشه و از ته دل میگه : ای خدای من !
راننده تاکسی با اعتراض میگه
یه جوری میگی ای خدای من که انگار فقط خدای شماست !!!
ایشان در جواب فورا دو بیت از سعدی می خواند :
چنان لطف او شامل هر تن است
که هر بنده گوید خدای من است
چنان کار هرکس به هم ساخته
که گویا به غیری نپرداخته
.
.
*خدایا*

دلم ﻣــی ﺧــﻮاﻫـﺪ ﺁﺭاﻡ ﺻـِﺪﺍﻳﺖ ﮐـنـﻢ:
ﺍﻟﻠّﻬُﻤـَّ ﯾـﺎ ﺷـﺎﻫـِﺪَ ﮐُـﻞِّ ﻧـَﺠْـﻮﻯ

ﻭ ﺑـِـﮕـﻮﯾﻢ ﺗــﻮ ﺧــﻮﺩ ﺁﺭاﻣـﺸــی
ﻭ ﻣـَـﻦ ﺧـﻮﺩ ﺧـﻮﺩ ﺑــﯿــﻘَــﺮاﺭ
ﺧﺪﺍیـﺎ
خـﺮﺍﺑﺖ ﻣﯽ ﺷـﻮﻡ
ﻣﺮﺍ ﻫﺮ ﮔـﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯽ بساز
ﺍِﻟﻬﯽ ﻭَ ﺭَﺑـّﯽ ﻣَﻦْ ﻟـﯽ ﻏَﯿْﺮُﮐـ

ܓ✿ بنده حقیقی


• وضو که می گیری با لب خندان سر جانماز بنشین!
【اگر اخم ها را در هم بکشی ملائکه ناراحت میشوند، آن ها لطیفند.】

• بدون اینکه غضبناک و پکر باشی ...
لباس تمیز و قشنگ بپوش،
دم آینه خودت را نگاه کن
... و سر جانماز بنشین.

• برای نماز عجله نداشته باش،
یکی دو دقیقه بنشین تا آماده شوی.
قشنگ وقتی بدنت آرام گرفت
و کِیف ات به راه افتاد، بلند شو و بگو الله اکبر.

• اذان و اقامه هم برای آمادگی ست.
می دانی که اگر اذان بگویید دو صف از ملائکه پشت سرت می ایستند؟
این یعنی بهجت و سرور و خوشحالی.

• اگر اقامه هم بگویید سه صف از ملائکه پشت سر شما می ایستند.و نفرمود صفش چقدر است.

فرمود: ملائکه پشت سرتان اقتدا می کنند و با شما نماز می خوانند.

کسی که ملائکه پشت سرش باشند چقدر نمازش زیباست.

• گرفتاری های طبیعت افکارمان را می گیرد و آن موقع متوجه نیستیم ...

اما هر وقت حالت خوب شد سرِجانماز نگاه کن عطای خدا را در حق خودت ببین.

• بگذار طلبکاری ها از خدا کم شود،
... آن وقت است که آدم سبک می شود.

( حاج محمد اسماعیل دولابی)



ܓ✿ صحبت با خدا


∿✿خدا از من پرسید: « دوست داری با من مصاحبه کنی؟»

┘◄پاسخ دادم: « اگر شما وقت داشته باشید»

∿✿خدا لبخندی زد و پاسخ داد:

« زمان من ابدیت است... چه سؤالاتی در ذهن داری که دوست داری از من بپرسی؟»

┘◄من سؤال کردم: « چه چیزی درآدمها شما را بیشتر متعجب می کند؟»

∿✿خدا جواب داد....

✔« اینکه از دوران کودکی خود خسته می شوند و عجله دارند که زودتر بزرگ شوند...و دوباره آرزوی این را دارند که روزی بچه شوند»

✔«اینکه سلامتی خود را به خاطر بدست آوردن پول از دست می دهند و سپس پول خود را خرج می کنند تا سلامتی از دست رفته را دوباره باز یابند»

✔«اینکه با نگرانی به آینده فکر می کنند و حال خود را فراموش می کنند به گونه ای که نه در حال و نه در آینده زندگی می کنند»

✔«اینکه به گونه ای زندگی می کنند که گویی هرگز نخواهند مرد و به گونه ای می میرند که گویی هرگز نزیسته اند»

ܓ✿دست خدا دست مرا در بر گرفت و مدتی به سکوت گذشت....

┘◄سپس من سؤال کردم:

┘◄«به عنوان پرودگار، دوست داری که بندگانت چه درسهایی در زندگی بیاموزند؟»

∿✿خدا پاسخ داد:

✔« اینکه یاد بگیرند نمی توانند کسی را وادار کنند تا بدانها عشق بورزد. تنها کاری که می توانند انجام دهند این است که اجازه دهند خود مورد عشق ورزیدن واقع شوند»

✔« اینکه یاد بگیرند که خوب نیست خودشان را با دیگران مقایسه کنند»

✔«اینکه بخشش را با تمرین بخشیدن یاد بگیرند»

✔« اینکه رنجش خاطر عزیزانشان تنها چند لحظه زمان می برد ولی ممکن است سالیان سال زمان لازم باشد تا این زخمها التیام یابند»

✔« یاد بگیرند که فرد غنی کسی نیست که بیشترین ها را دارد بلکه کسی است که نیازمند کمترین ها است»

✔« اینکه یاد بگیرند کسانی هستند که آنها را مشتاقانه دوست دارند اما هنوز نمی دانند که چگونه احساساتشان را بیان کنند یا نشان دهند»

✔« اینکه یاد بگیرند دو نفر می توانند به یک چیز نگاه کنند و آن را متفاوت ببینند»

✔« اینکه یاد بگیرند کافی نیست همدیگر را ببخشند بلکه باید خود را نیز ببخشند»

┘◄باافتادگی خطاب به خدا گفتم:

┘◄« از وقتی که به من دادید سپاسگذارم»

┘◄و افزودم: « چیز دیگری هم هست که دوست داشته باشید آنها بدانند؟»

∿✿خدا لبخندی زد و گفت...

∿✿«فقط اینکه بدانند من اینجا هستم»

∿✿« همیشه»

همین !!

برگرفته از وبلاگ حجت الاسلام سیدمحمد انجوی نژاد


ܓ✿ رَبّی.

** اِلٰهی وَ رَبّی مَنْ لی غَیْرُکَ **

درمقابل تقدیر خداوند مثل کودکی یکساله باش

که وقتی اورا به هوا می اندازی میخندد

چون ایمان دارد که او را خواهی گرفت


ܓ✿ محبت خدا و محبت دیگران

اگر بگوییم حب خدا
محبت های دیگر را از بین می برد درست است،
اما درست تر آن است
که ♥ محبت های دیگر ♥ در سایه ی حُب خدا جان می گیرند
و روح پیدا می کنند
و انسان سراسر رحمت و محبت می شود،
و فاش بگویم:

هیچکس جز آنکه دل به خدا سپرده است

رسم ♥دوست داشتن ♥ نمی داند.


ܓ✿ ای بنده..!

اللّهم اغـفر لی الذّنـوب التّی تحبـس الدعاء

یا اله العاصین ...
•۰·۰·۰·۰·
۰
از گنه دم به دمم آتش طوفنده شدم

هم شدم از تؤبه خجل، هم ز تو شرمنده شدم

صاحب من! خالق من! داور من! یاور من!

حیف تو را داشتم و غیر تو را بنده شدم

ܓ✿ احساس حضور


احساس حضور خدا در همه حال، همه مسایل را حل می کند.


ܓ✿ بِذُنُوبِ عِبَادِهِ خَبِیرًا

وَ کَفَی‏ بِهِ بِذُنُوبِ عِبَادِهِ خَبِیرًا ( سوره فرقان آیه 58 )
.
همین بس که خداوند از گناهان بندگانش آگاه است‏.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی